ÇİNCE EĞİTİM SETİ SİPARİŞ HATTI

TEL: 0216 671 98 99

Demiryolları, karayolları, denizyolları, havayolları ve boru hatları yanısıra posta ve haberleşme tesislerini kapsayan kapsamlı bir ulaştırma sistemi ve ülkenin her köşesine ulaşan posta ve haberleşme şebekesi ilk aşamasını tamamlamıştır. 1995′te Çin’de 2.469 milyon km ulaştırma hattı bulunuyordu. Bu rakam, 1949′a göre 13.2 kat, 1978′e göre de iki kat artışı temsil etmektedir. Ana kıyı limanlarında 394 adet 10,000 ton sınıfı palamar yeri dahil olmak üzere l ,519 palamar yeri bulunuyordu. Karayolları ve su yolları ile gönderilen yükün, gönderilen toplam yük iÇindeki oranı 1980′de yüzde 48.4 iken 1995′te yüzde 61.9′a yükselmiştir. Karayolları veya sivil havayolları ile seyahat eden yolcuların, toplam yolcu sayısı iÇindeki payı da 1980′de yüzde 33.7 iken 1995′te yüzde 59.2′ye çıkmıştır. Ulaştırma, posta ve haberleşme donanımının kalitesi yükseltilmiştir. 1995′te Çin’in demiryolu sisteminin yüzde 31′i çift yönlüydü, yüzde 18.4′ünde de elektrifikasyon tamamlanmıştı. Merkezileştirilmiş göndermeyi sağlayan ileri teknoloji ve otomatikleştirilmiş durdurma sistemleri yaygın olarak kullanılmaktadır, ülkedeki karayollarının yüzde l.2′si sadece otomobillere tahsis edilmiştir. Kıyı limanlarında kömür, maden ve konteynerlı sevkiyatlar iÇin ilave palamar yerleri inşa edilmiş, gemilerin yüklenmesi ve boşaltılması iÇin kullanılan liman tesisleri daha da geliştirilmiştir. Büyük ölçekli dökme, konteyner ve ro-ro taşımacılığı hızla gelişmiştir. Boeing 737, Boeing 747, Boeing 757, Boeing 767, A310, MD-82 ve öteki büyük yolcu uçaklarının kullanan sivil havayolu şirketlerinin sayısı sürekli olarak artmıştır. Haberleşme şebekesinde program kontrollü santraller, optik fiber kablo, dijital mikrodalga hatları, veri haberleşmesi ve seyyar haberleşme gibi gelişmiş teknoloji ve donanım yaygın olarak kullanılmaktadır.
Ancak kaydedilen bütün bu gelişmelere karşın Çin’deki ulaşım, posta ve haberleşme hizmetleri hala ulusal ekonominin zayıf halkalarını oluşturmaktadır. 1990′ların kalan yılları iÇinde Çin, bazı yeni demiryolu ana hatlarını (Nanning-Kunming ve Korla-Kashi hatları gibi) inşa edecek, mevcut demiryolu ana hatlarının donanımını modernleştirecek, elektriklendirilmiş demiryollarının yapımını hızlandıracak ve çift raylı hatların sayısını artıracaktır, ülkede ayrıca ulusal karayollarına ilave olarak daha fazla sayıda otoyol ve yüksek standartta karayolu inşa edilecek ve kıyı limanları ile kara taşıma yollarının birleştirilmesi ile nakliye ve kömür, ham petrol, demir cevheri, konteyner ve ro-ro taşımacılığının geliştirilmesi iÇin gayret gösterilecektir. Bunlara ilave olarak Çin, merkezi ve ana havayollarının yapımına öncelik verecektir. Posta ve haberleşme idareleri de ana haberleşme hatlarının, özellikle ulusal fiber optik haberleşme ana hatlarının yapımı üzerinde yoğunlaşacaktır.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
  • FriendFeed'de Paylaş
  • Facebook'ta Paylaş
  • Twitter'da Paylaş
  • KAPAT
    Çince Kursları - Çince Kursu - www.cincekurslari.gen.tr